13 d’agost del 2013

Colònies 2013 - Dimarts 6

L'endemà al matí quan ens vam despertar ens vam trobar una nota del Professor Garrabós que deia que havíem viatjat mentre dormíem i ens trobàvem a l'antiga Grècia. Mentre esmorzàvem van aparèixer uns dos personatges molt estranys a esmorzar amb nosaltres.

Quan vam haver acabat ens van dir que es deien Apel·les i Ian. L'Ian era un alumne del professor que s'havia perdut en aquella època i havia conegut l'Apel·les. I l'Apel·les era un escultor i pintor al servei del governant de la ciutat. Mentre ens explicaven tot això va aparèixer el governant acompanyat de la seva guàrdia acusant l'Apel·les d'haver robat una mà d'or del seu museu. Mentre la guàrdia volia prendre l'Apel·les a la presó l'Ian s'hi va posar pel mig i al final resulta que el qui van prendre va ser a ell. El governant però va ser minimament generós i ens va explicar que la seva filla es casava i que l'Apel·les havia de fer la vaixella de la boda a banda de recuperar la mà d'or si volia que deixes l'Ian en llibertat i que tenia temps fins aquella mateixa nit per fer-ho.

Apel·les ens va demanar ajuda a nosaltres per intentar fer la vaixella i recuperar la mà d'or i ens va dir que primer havíem de demostrar de que erem capaços. Llavors va començar tota l'activitat, ens vam dedicar a fer unes proves/jocs per demostrar la nostra vàlua com a pintors i finalment cadascú va poder pintar un plat.

Un cop vam tenir la vaixella pintada vam anar a la piscina i vam dinar.

A la tarda van venir uns personatges molt estrafolaris que s'estaven movent i fent-ne de les seves per la casa. Mica en mica, quan anàvem a preguntar-los ens anaven donant informació els uns dels altres. La cosa s'estava embolicant però estava clar que un dels sis era el que havia robat la mà d'or del governant. Vam passar la tarda fent una espècie de cluedo en viu on cada personatge ens donava certa informació però n'hi havia un que no tenia coartada. N'hi havia un que mentia descaradament i aquest era el lladre. Quan vam haver recopilat tota la informació els vam ajuntar tots i per grups vam anar dient les nostres conclusions i finalment vam poder descobrir el lladre, el qual ens va tornar la mà perquè la poguéssim entregar al governant a canvi de l'Ian.

Després de sopar vam anar tots al lloc acordat (l'ermita del poble) i allí va aparèixer el governant amb la seva guàrdia. La vaixella li va agradar molt i recuperar la mà d'or encara li va agradar més per tant ens va tornar l'Ian que va estar molt content de sortir del calabós.

Després vam tornar cap a la casa on juntament amb l'Ian vam obrir "l'Olla" i vam llegir-ne el contingut. L'olla es una cosa nova que hem fet enguany on cada nen, nena o qui vulgui hi introdueix una nota anònima fent critiques constructives o dient el que vulgui. Van sortir moltes coses, que si vull musica als descansos, que si vull fer gresca a les nits, autonotes varies i en general informació molt interessant.... Un cop llegides totes, vam cantar el bona nit i a dormir amb la feina feta i a esperar les sorpreses de demà.